Grieķija
Itālija
Pļavniekkalna pamatskola pilnveidos zināšanas par Eiropas zaļo kursu, ilgtspējīgu lauksaimniecību un tās ietekmi uz klimata pārmaiņām Erasmus+ projektā MiniEduAgri.
Pļavniekkala pamatskola kopā ar partneriem Igor Vitale International srl (Itālija) un Fitīdas pamatizglītības direktorāts (Grieķija) īstenos Valsts Izglītības Attīstības Aģentūras apstiprināto Erasmus+ programmas projektu “MiniEduAgri: komiksi un interaktīvas spēles stratēģijas “no lauka līdz galdam” skaidrošanai pamatskolas skolēniem” (“MiniEduAgri: Comics and Interactive Games for Explaining the Farm to Fork Strategy to Primary School Students”).
Projekta mērķis ir pamatskolas skolēniem saprotamā veidā ar komiksu un interaktīvu mini-spēļu palīdzību pastāstīt par to kas ir Eiropas zaļais kurss un tās pamatmērķis līdz 2050. gadam panākt klimatneitralitāti, ko paredz stratēģija “no lauka līdz galdam” un citus ar zāļā kursa ieviešanu saistītus uzdevumus. Lai sasniegtu šos mērķus projekta ietvaros plānots īstenot šādas aktivitātes:
- Izstrādāt, sagatavot un izplatīt 4 komiksus par Eiropas stratēģijas no lauka līdz galdam tēmām angļu, latviešu, itāļu un grieķu valodās;
- Izstrādāt, sagatavot un izplatīt 4 mini-spēles par Eiropas stratēģijas no lauka līdz galdam tēmām angļu, latviešu, itāļu un grieķu valodās;
- Sagatavot un izplatīt psihometrijas testu skolēniem un skolotājiem, lai novērtētu viņu izpratnes un uzvedības izmaiņas par projekta tēmu, kā arī 3 darbnīcas pedagogiem par Eiropas zaļā kursa tematiku;
- organizēt vietēja mēroga pasākumus, konferences un seminārus.
Projekta īstenošanas termiņš ir no 2024. gada 1. februāra līdz 2026. gada 31.janvārim, bet projekta plānotais kopējais Erasmus+ programmas finansējums ir EUR 60 000, no kuriem Pļavniekkalna pamatskolai paredzētais finansējums ir EUR 23 800.
MiniEduAgri projekts: Vides izglītība un inovācijas sākumskolā
Projekta MiniEduAgri ietvaros Pļavniekkalna skolas direktore Agita Baltmane un svešvalodu skolotāja Karīna Gelaša viesojās Grieķijā, lai iepazītos ar projekta partneriem no Grieķijas un Itālijas. Kopīgā sapulcē tika pārrunāti projekta mērķi, uzdevumi un norises plāns, lai nodrošinātu veiksmīgu projekta īstenošanu.
Tikšanās laikā partneri tika iepazīstināti ar projekta galvenajām aktivitātēm un vienojās par pienākumu sadalījumu starp valstīm. Pļavniekkalna skola kopā ar partneriem uzņemsies atbildību par komiksu un mini spēļu izstrādi, kas bērniem saprotamā un atraktīvā veidā atspoguļos Eiropas Zaļo kursu un stratēģiju “No lauka līdz galdam”. Šie radošie materiāli palīdzēs sākumskolas skolēniem vecumā no 6 līdz 10 gadiem apgūt ilgtspējīgas attīstības principus, veicinās veselīgu uztura paradumu veidošanos un radīs izpratni par pārtikas ražošanas un patēriņa procesiem.
Projekta gaitā tiks rīkotas arī darbnīcas skolotājiem, kurās pedagogi apgūs gamifikācijas un stāstniecības tehnikas, lai efektīvi izmantotu izstrādātos mācību materiālus. Plānots, ka darbnīcas notiks Grieķijā, Itālijā un Latvijā, veicinot pedagogu profesionālo izaugsmi un pieredzes apmaiņu starp valstīm.
Projekta partneru otrā tikšanās notika Itālijā, Fodžā. Šajā vizītē skolotāji tika iepazīstināti ar ilgtspējīgas pārtikas koncepciju un piedalījās Fodžas pārtikas vēstnieka vadītajās maizes cepšanas meistarklasēs, kurās tika akcentēta tradicionālo sastāvdaļu izmantošana un ilgtspējīga pieeja pārtikas ražošanai. Tāpat skolotājiem bija iespēja iepazīties ar senu ģimenes zvejniecības metodi, kas gadsimtiem ilgi saglabājusi vietējās kopienas saikni ar vidi un dabas resursu atbildīgu izmantošanu.
Neizpalika arī projekta partneru tikšanās, lai apspriestu projekta tālāko gaitu – komiksu, mini-spēļu un psihometriskā testa veidošanu. Partneri diskutēja par radošajām pieejām un inovācijām, kas tiks ieviestas, lai veidotu saistošus izglītības materiālus sākumskolas skolēniem. Tika izstrādāts satura plāns komiksiem, kas atspoguļos Eiropas Zaļo kursu un stratēģiju “No lauka līdz galdam”, veicinot vides izpratni un veselīgu uztura paradumu veidošanos.
Mini-spēles tiks izstrādātas, lai papildinātu komiksu tēmas un radītu interaktīvu mācību pieredzi, veicinot bērnu kritisko domāšanu un problēmu risināšanas prasmes. Spēlēs tiks izmantoti gamifikācijas elementi, lai iedvesmotu skolēnus pētīt ilgtspējīgas pārtikas un vides aizsardzības tēmas.
Turklāt tika apspriesta psihometriskā testa izstrāde, kas tiks izmantota, lai novērtētu projekta ietekmi uz skolēnu vides uzvedību un attieksmi. Testa rezultāti palīdzēs izprast, kā izglītības materiāli ietekmē bērnu zināšanas un ieradumus, kā arī sniegs vērtīgu informāciju projekta tālākai pilnveidei.
Vizītes laikā partneri arī iepazinās ar Itālijas zaļās domāšanas piemēriem, apmeklējot vietējos uzņēmumus un zemnieku saimniecības, kurās tiek praktizēta ilgtspējīga lauksaimniecība un pārtikas ražošana. Šīs pieredzes iedvesmoja projekta dalībniekus attīstīt izglītojošus materiālus, kas veicina atbildīgu patēriņu un ilgtspējīgu dzīvesveidu.